Vitaking Lutein és zeaxantin 60db

Vitaking Lutein és zeaxantin 60db
2 490 Ft
Egységár: 42 Ft/db
A vásárlás után járó pontok: 125 Ft
A lutein a szemben, a retinán található sárgafoltban nagy koncentrációban van jelen. Az emberi szervezet nem tudja az egészséges látáshoz nélkülözhetetlen luteint előállítani, ezért azt táplálkozásunkkal kell magunkhoz vennünk.
Részletek
A Vitaking Lutein és zeaxantin kapszulánként 20 mg Luteint és 1 mg zeaxantint tartalmaz. Magas hatóanyagtartalom egy kapszulában, kiváló ár/érték arány!

Miért fontos ez a két tápanyag? A retina középső részén, a sárgafoltban vagy makulában (a makula latinul “macula lutea” azaz “sárgafolt”) találhatóak meg a látóideg-végződések a legsűrűbben, így ez a terület teszi lehetővé az éleslátást. Ha a “macula lutea” vagy sárgafolt megsérül a látómező közepe homályossá torzzá vagy sötétté válik. Ráadásul a sárgafolt tartalmazza a szervezetben a legmagasabb mennyiségben a luteint és a zeaxanthint.

Az emberi szervezet nem tudja luteint előállítani, ezért azt táplálkozásunkkal kell magunkhoz vennünk. Érdemes sok leveles zöldséget fogyasztani. A növényekben levő lutein jobban felszívódik ha az étkezés zsírokat is tartalmaz.
Megtalálható elsősorban leveles zöldségekben, spenótban, kelkáposztában, petrezselyemben, fehérrépában, brokkoliban, cukkiniben, kukoricában és borsóban. Amennyiben nem megoldható, hogy rendszeresen fogyasszon (legalább heti kétszer) luteint és zeaxantint tartalmazó élelmiszereket, akkor luteintartalmú étrend-kiegészítővel pótolhatja.
Miben található meg a lutein és zeaxantin?
Megtalálható elsősorban leveles zöldségekben, például a kelkáposztában, spenótban,brokkoliban, cukkiniben, kukoricában. A növények a luteint elsősorban a kék színű fény elnyeléséért, valamint antioxidáns tulajdonsága miatt használják. Zeaxantin élelmiszereink közül legnagyobb mennyiségben a kukoricában található.



Mit jelent a “lutein” szó?
A lutein (a Latin lutea szóból, melynek jelentése sárga) egy sárga színű karotinoid, egy növényi festékanyag. A karotinoidok növényi vegyületek, ezeknek köszönheti a növények a különböző színeiket. A zeaxanntin a luteinhez hasonlóan szintén egy növényi vegyület.
Adatok
Kiszerelés
60db
Gyártó
Vitaking
Vitaminok
Lutein, Zeaxantin
Cikkszám
889306
Vélemények

Legyen Ön az első, aki véleményt ír!

Lutein

Megtalálható elsősorban leveles zöldségekben, spenótban, kelkáposztában, petrezselyemben, fehérrépában, brokkoliban, cukkiniben, kukoricában és borsóban. A növények a luteint elsősorban a kék színű fény elnyeléséért, valamint antioxidáns tulajdonsága miatt használják. A lutein a szemben, a retinán található sárgafoltban nagy koncentrációban van jelen. Feltételezések szerint a nagy energiájú fénysugarak ellen nyújt védelmet. Számos kutatás bebizonyította az elfogyasztott lutein mennyisége és a sárgafoltban található luteinmennyiség közötti kapcsolatot. Kutatások azt is megmutatták, hogy a sárgafolt pigmentálásának növelése csökkenti az időskori látásromlás esélyeit.

A lutein általában természetes úton kerül be az emberi szervezetbe zöldségek és gyümölcsök fogyasztásával. Lutein szegény életmódot folytató egyének, vagy rosszul működő emésztőrendszer esetén mesterséges pótlása ajánlott.

Zeaxanthin

A zeaxanthin a természetben is megtalálható, karotinoidok közé tartozó vegyület, amely leggyakrabban kémiailag rokon vegyületével, a luteinnel együtt fordul elő. A zeaxanthint elsősorban a látásnál betöltött szerepéről ismert: a retinában (recehártya, látóideghártya) több mint 40 fontos karotinoid található meg, ezek közül a lutein és zeaxanthin van jelen a legnagyobb arányban.

Zeaxanthin hiány tünetei:

Emberben kifejezetten zeaxanthin hiányt még nem dokumentáltak eddig, így hiányának nincsenek kifejezett tünetei. Azonban időskori makuladegenerációhoz kapcsolódóan széles körben alkalmazzák a zeaxanthint. A betegség legkorábbi tünete a torz látás, egyenes vonalak hirtelen elgörbülése, ami súlyos esetben, megfelelő kezelés nélkül akár vaksághoz is vezethet.

A legnagyobb mennyiségben sötétzöld levelű zöldségek (például: kelkáposzta, spenót, fehérrépa zöldje, kelkáposzta, római saláta, zsázsa, mángold, mustár) tartalmaznak zeaxanthint. Fontos a tojást is megemlíteni, mivel egyes tanulmányok szerint jobb forrásnak tekinthető, mint a gyümölcsök és zöldségek, mivel magas zsírtartalma révén jobban felszívódik a szervezetbe a zeaxanthin tartalma. Emellett még kisebb mennyiségben különböző gabonafélékben fordul elő zeaxanthin. Az Amerikai Mezőgazdasági Minisztérium közzétett egy listát, amelyen keresztül kiszámítható, hogy melyik zöldségnek vagy gyümölcsnek mekkora a zeaxanthin tartalma.