Hogyan szabadulj meg a súlyfeleslegtől?

Tavasszal a fogyókúra sokkan jobban előtérbe kerül, hisz sokan ilyenkor döbbennek rá, hogy nem férnek bele a tavalyi ruhájukba. De szerencsére ilyenkor a testünk tízszer könnyebben válik meg a súlyfeleslegektől, mint a téli hónapokban. Összegyűjtöttük azokat a tápanyagokat, amivel könnyebben mehet a fogyás, sportolás. 

A fogyókúrák idején az ember áhatatlanul megvonja magától a létfontosságú vitaminokat és egyéb tápanyagokat. Fontos, hogy megtaláljuk azokat a megfelelő vitaminokat, tápanyagokat, amire a szervezetnek szüksége van a diéta és fokozottabb testmozgás időszakában. Érdemes azt is tudni,hogy a rendszeres testedzést végző emberek is alultáplált időszakokat élnek át, mivel nincsenek tudatában, hogy fel kell tölteni a testüket azokkal a tápanyagokkal, amiket elvesztenek a gyakorlatok elvégzése során. Az alapvetően ismert vitaminokon és gyógynövényeken felül létezik néhány olyan tápanyag, amelyek kiemelten segítik és fokozzák a fogyást.

Zöld tea

Az egyik ilyen tápanyag a Távol- Keleten tradícionális és nagy tiszteletnek örvendő zöld tea. Az egészségre kifejtett pozitív hatása miatt a nyugati világban, így hazánkban is egyre kedveltebb frissítőként szolgál. Több kutatás szerint a zöld tea egyik egészségvédő hatása az elhízás megelőzésében és a zsírégetés gyorsításában.

Egy 15 hetes kísérlet után a kutatók azt állapították meg, hogy magas zsírtartalmú étrend esetén a zöld tea kivonat 47%-kal, a rendszeres fizikai aktivitás 24%-al csökkentette a testtömeg növekedését, míg a kettő együttes alkalmazása 89%-os redukciót eredményezett – tehát a zöld tea fogyasztása rendszeres fizikai aktivitás esetén nagymértékben stimulálta a zsír lebontását, a leghatátosabbnak tehát a kettő kombinálása bizonyult. 

CLA

A CLA az úgynevezett "jó zsír". Nevét (Conjugated Linoleic Acids) a lenolaj után kapta, mert először ebből sikerült kivonni. A CLA segít a túlsúlytól megszabadulni. Fogyasztása meggyorsítja a test zsírmetabolizmusát, miközben lassítja az étkezési zsírok testzsírrá alakulását.

L- karnitin

Az L-karnitin (L-carnitine) egy összetett aminosav. Az egészséges embereknél általában megtermelődik a szükséges mennyiség, azonban szívbetegeknek, vagy sportolóknak nagyobb mennyiségra van szükségük, így célszerű étrend-kiegészítő formájában fogyasztaniuk. A szervezet zsírégető folyamatai erősen függnek az L-karnitin mennyiségétől. Az L-karnitin segít energiává alakítani a testzsírt, illetve megakadályozza a zsír lerakódását. Hosszabb és eredményesebb testedzést tesz lehetővé az L-karnitin fogyasztása. 

C-vitamin

A zsír lebontásához a testünk C-vitamint igényel, ennek hiányában ugyanis nem tudnak beindulni a megfelelő biokémiai folyamatok. A C-vitamin molekula szinten ráadásul hasonlít a cukorhoz. Fontos forrása a boldogságérzetnek, vagyis, ha a test nem jut elegendő C-vitaminhoz, az olyan érzelmi szinthez vezet, ami nem kedvez a fogyásnak. 

Króm

A króm számos életfolyamatunkban fontos szerepet tölt be. A mezőgazdasági kultúra mai állapota és a táplálkozási szokások miatt a felnőtt lakosság króm bevitele az utóbbi években 20-40%-al csökkent, miközben a króm felvétele az ételekből igen csekély (kisebb, mint 3%). A krómhiány az egyik következménye, a romló cukorháztartás, a  fizikai és mentális kimerültség.

A króm segíthet a fogyásban. Egy jó diétával, és rendszeres testmozgással összekötött rendszeres króm kiegészítés használatával látványosabb fogyás, illetve átalakulás várható, mint króm-kiegészítés nélkül. Tisztázzuk: a króm nem zsírégető, hanem a szénhidrát-, fehérje és zsíranyagcsere hatékonyságát növelő tápanyag, és ez az egyetlen oka, hogy hozzájárul a fogyókúra eredményességéhez. 

Az elhízás nem csupán esztétikai probléma, hanem komoly egészségügyi kockázati tényező. Olyan betegségek rizikóját növelheti, mint például a cukorbetegség, a magas vérnyomás, vagy az ízületi panaszok. A testsúly csökkentése hosszabb, gyakran nehézségekkel teli folyamat, amelyhez kitartás szükséges, ám megéri, mivel már 5-10%-os testsúlycsökkentésnek is lehetnek pozitív élettani hatásai. Ahhoz, hogy sikeres legyen a fogyókúra, a tápanyagokon kívül még fontos a rendszeres mozgás. Ez nagyon fontos  az egészséges testsúly megőrzése szempontjából. 

Forrás: Vitaking

Post Tags
Szerző: Egészségbolt.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.