Egészséges uzsidoboz

A héten kezdődik az iskola. Te tudod már, hogy mit csomagolsz tízóraira és/vagy uzsonnára ?

Miért fontos a főétkezések közötti kis étkezés: az uzsonna és a tízórai?
Ha

  • rostban gazdag ételeket
  • vitaminokkal és ásványi anyagokkal teli táplálékot
  • lassan felszívódó szénhidrátot
  • nyers zöldséget, gyümölcsöt tartalmazó ételt eszünk a főétkezések közt

Akkor:

  • Elkerülhetjük a nagy vércukor-ingadozást és az éhségrohamokat, amelyek nassoláshoz, túlevéshez vezetnek.
  • Fontos, hogy egyenletes tápanyagellátást biztosítsunk, szervezetünk megfelelő működéséhez.

Íme néhány hasznos tipp. Célszerű beszerezni egy osztott uzsidobozt, amibe praktikusan pakolgathatsz!

A dobozba rakhatunk:

  • friss zöldséget és gyümölcsöt , ami tele van a szervezet számára fontos vitaminokkal és ásványi anyagokkal
  • magvakat (pl. mogyoró, kesudió, mandula, napraforgó mag, tökmag, dió )- a magvaknak fontos szerepe van a szív és érrendszer megfelelő védelmében, esszenciális zsírsavakat tartalmaznak, gyulladáscsökkentő hatással bírnak)
  • aszalt gyümölcsöket ( pl. vörös áfonya, szilva, sárgabarack stb.) – figyeljünk arra, hogy ne kandírozott legyen!
  • zabkekszet – a zabpehely hosszan felszívódó szénhidráttal látja el a szervezet
  • müzli szeletet – aszalt gyümölcsöket és különböző gabonaféléket tartalmaz, amelyek beltartalmi értékük miatt nélkülözhetetlenek a szervezet számára
  • szendvicset (teljes kiőrlésű kenyérből, növényi alapú vajjal, csirkemell sonkával)

A doboz mellé ne felejtsünk el, csomagolni folyadékot (naponta 2-3 liter folyadék bevitele szükséges, súlytól, nemtől, életkortól, mozgástól függően) ami lehet:

  • ásványvíz – a legegészségesebb és a legszomjoltóbb folyadék
  • 100%-os gyümölcslé vagy zöldséglé
  • gyümölcsturmix vagy zöldségturmix
  • tejet

Semmiképp ne legyen cukros, szénsavas, színezékkel, aromákkal, mesterséges anyagokkal teli üdítő, amitől csak még szomjasabbak leszünk!

A gyümölcslevek kiválasztásánál ügyeljünk arra, hogy magas gyümölcstartalma legyen! Ha nem is 100%-os, de mindenképp 50% feletti. A 20%-os gyümölcstartalom nagyon kevés, mindemellett telis tele van cukorral, színezékkel, aromákkal és különböző adalékanyagokkal.

„Ételed legyen a gyógyszered!”

C713FA130f0b02588ARp7F08B03A

Post Tags
Szerző: Egészségbolt.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.